Le Gadis



Eyqa Razak
Johor Bahru
dua puluh dua
Masscom|UiTM Shah Alam
Founder of Marshelicious

kebahagiaan itu adalah suatu ketenangan




Klik Laju-Laju


sabar
Sunday 15 September 2013 | 0 comments
Assalamualaikum

setiap penghubungan pasti akan ada masalah. takan pernah ada setiap relation tu benda best je, mesti ada paling sikit pun gaduh disebabkan orang ketiga atau orang yang seterusnya. apa yang pernah aku tahu, tak semua sukakan benda manis je dalam perhubungan diorang tu. diorang lebih suka seimbang. adatlah gaduh tu, sedangkan husband and wife pun tergigit lidah inikan pula belum menjadi mahram.

ini apa yang pernah terjadi dekat aku satu ketika dulu. aku orangnya takde lah cool mana. aku ni jenis 'baran' sikit. taklah sikit tapi kerap jugak lah baran ni keluar. selalu sangat buat keputusan tanpa fikir panjang. bila buat keputusan tu, tak reti pulak jaga hati pihak lain. main serbu gitu je. Astagfirullah.

dengan sikap yang kurang elok tu, aku cuba untuk kawal kemarahan aku. well, benda dah jadi kan takboleh nak patah balik. so the end, psl aku break before ni dulu pun sbb mistake aku. manusia takde yang sempurna lah hoi. pls faham. whatever lah.. dah lepas pun kan..

so now aku bersyukur sangat i've found that person yang boleh cool kan aku bila aku jd mcm singa. everytime aku dah nak marah dia boleh buat lawak seposen dengan mimik mukaa yang comel gila bapak ahh! memang aku tak jadi nak marah. cuma yg sedih sangat dia jauh.. haihh long distance relationship lahh gamaknyaa..

bila dah ada 'someone' ni takde lah aku ingat benda lepas. aku ni bukan boleh.. kejap lagi memori lama datang balik dalam kepala hotakk ni. dia pun dah faham sgt perangai aku. so bila aku dah mula tu dia akan tukar topik bagi aku gelak sampai nak tercabut semua gigi yang ada.

moral of the story, kalau kita ni jenis yang mudah melenting, kita kne kawal apa yang kita nak buat. kalau boleh fikir twice. bukan apa, selalunya orang marah ni tak fikir apa pun. yang dia tahu marah, marah and marah. kesian lah kt org yg kita marah tu. dia pun ada perasaan jugak. sentiasa dekatkan diri kita dengan Tuhan. InshaAllah kita akan jadi tenang (;





iloveyou SA's

sincerely me.



Older Post | Newer Post