Le Gadis



Eyqa Razak
Johor Bahru
dua puluh dua
Masscom|UiTM Shah Alam
Founder of Marshelicious

kebahagiaan itu adalah suatu ketenangan




Klik Laju-Laju


degree
Friday 13 September 2013 | 2 comments
Assalamualaikum




hari ni dah genap 6 hari bergelar pelajar degree. macam tak percaya pun ada gak, tapi hakikatnya inilah realiti. Alhamdulillah sepanjang aku bergelar student semula macam2 halangan yang menimpa tidak mematahkan niat aku untuk berjuang di sini. cewahh!

hidup baru bermula..



dari bermula sebagai seorang pelajar filem, aku bertukar kepada seorang pelajar komunikasi dan pengajian media. bukan aku tak sayang filem, tapi aku suka teroka benda baru. aku fikir future yang bakal aku tempuh nanti. memandangkan masscom memang pilihan pertama aku, bertambah happy jugak lah bila dapat. masa interview dulu dapat broadcast tapi rezeki aku di Instructional Communication and Training.

dan macam biasa lah jadi student masscom ni tak boleh ada sifat malu. walaupun kau malu macam mana, kau kne atasi kelemahan kau. kne jugak jadi berani. kalau tanya aku, memang dari dip lagi aku dah diajar untuk jadi tak malu, bukan taktahu malu okay. berbeza. get it? hihi

lecturer? sama macam lecturer dip dulu. semuanya alhamdulillah buat masa ni, takde lah yang cerewet itu ini.. 

aku dapat kolej melati. dekat jugak lah dengan fakulti. jalan naik bukit and batu caves tapi buatkan aku lebih berusaha untuk cepat pegi class. kalau dulu memang aku ni kaki ponteng. mentang lah class tu dekat asyik nak ponteng je. haishh ubah diri tu sikit eyqa !!

classmate? syukur alhamdulillah classmate aku semua okay. yang ada lepasan matrik, stpm and lepasan dip. semua baik-baik belaka. 

since bestfriend aku pun dapat course yang sama memang masa tu bersyukur sangat, atleast aku tade lah lonely sangat. dah lah satu class, dapat pulak sebilik, haa kau rasa? sangat bersyukur.

first week kat induk ni kaki rasa sakit, penat yang teramat sangat lah. nak pegi makan tu kne beratur even kedai makan banyak pun, student pun ramai, so kne lah beralah sikit. tapi dah makin lama rasa biasa dengan benda tu. dan saat ini jugaklah aku perlukan transport. i need a car. seriusly (dengan muka yang bengis). takde lahh berpanas nak tunggu bas jalan kaki jejauh tu. boleh kurus uolls.



sekian. post seterusnya aku akan bgtw pasal kolej pulak.




Older Post | Newer Post